- Азыркы онтологиянын негизги маселелери / Çağdaş varlık felsefesinin temel problemleri
- Азыркы тааным теориясынын негизги маселелери /Çağdaş bilgi teorisinin temel problemleri
- Онтология менен гносеологиянын карым-катышынын маани-мазмуну / Varlık felsefesi ile bilgi teorsi arasındaki ilişki
- Болумдун маңызы жана бар нерсени илимий таанып- билиш өзгөчөлүктөрү / Varlığın özü ve varoluşu bilimsel açıdan bilme özellikleri
- Азыркы илимдин онтологиялык негиздери / Çağdaş bilimin ontolojik temelleri
- Билим, тил жана болум маселеси азыркы философияда / Çağdaş felsefede bilgi, dil ve varlık problemleri
- Технология доорундагы адам болумунун урунттуу маселелери /Teknoloji devrindeki insanın önemli problemleri
- Акыркы кылымда пайда болгон агымдардын жана көз караштардын негизинде азыркы философиянын өзгөчөлүктөрү / Son bir asırda ortaya çıkan akım ve görüşler çerçevesinde çağdaş felsefenin özellikleri
- Позитивизм жана О. Конттун философиясы / Pozitivizm ve Aguste Comte felsefesi
- Ф. Ницшенин философиясындагы артыкчалуу адам (сверхчеловек) түшүнүгү / Nietzsche felsefesinde “über-mench” (üst-insan) kavramını açıklayınız.
- «Феноменология чындыктын өзү менен эмес, чындыктын адамдагы тажрыйбасы менен алектенет» сөзүн түшүндүрүңүз. / “Fenomenoloji gerçekliğin kendisiyle değil, gerçekliğin insandaki tecrübesi ile ilgilenir”, sözünü açıklayınız.
- Л. Витгенштейн «Сүйлөшүүгө мүмкүн болбогон нерселер жөнүндө унчукпаш керек» дейт. «Сүйлөшүүгө мүмкүн болгон жана мүмкүн болбогон нерселер эмнелер?» түшүндүрүңүз. / Wittgenstein, “Üzerinde konuşulamayan şeyler konusunda susmak gerekir” der. “Üzerinde konuşulabilir” ve “üzerinde konuşulamaz” olan şeyler nelerdir; açıklayınız.
- Экзистенциализм деген эмне? Бар нерсенин маңыздан мурун келишин кандай түшүнүүгө болот? / Varoluşçuluk nedir? “Varoluşun özden önce gelmesi”nin anlamı nedir?
- М. Хайдеггер «болум деген эмне?» жана «болумдун мааниси эмне?» деген суроолорду бөлүп карайт жана «болумдун мааниси эмне?» суроосунун үстүндө турат. Бул эки суроонун арасында кандай айырма бар? / Heidegger “varlık nedir?” sorusu ile “varlın anlamı nedir?” sorusu arasında bir ayrım yapar ve kendi felsefesini “varlığın anlamı nedir?” sorusu üzerine kurar. Bu iki soru arasında nasıl bir fark vardır, açıklayınız?
- Азыркы философия менен азыркы дүйнөнүн проблемалары арасында кандай байланыш бар? / Çağdaş felsefe ile çağdaş dünyanın yaşadığı problemler arasında nasıl bir ilgi kurulabilir?
- Азыркы философиядагы «абсурд» түшүнүгүн түшүндүрүңүз. / Çağdaş felsefede “Absürt” kavramını açıklayınız.
- В. Дильтей «табиятты түшүндүрөбүз, адамдын дүйнөсүн болсо түшүнөбүз” дейт. Бул сөздү герменевтиканын теорияларынын негизинде түшүндүрүңүз. / Dilthey, “Tabiatı açıklarız, insan dünyasını ise anlarız” der. Bu sözü, hermeneutik teorileri de dikkate alarak açıklayınız.
- С. Хантингтондун «Биз кимбиз?» аттуу чыгармасы: негизги түшүнүктөрү, маани-манызы жана жаңылыгы. / S. Huntington'un “Biz Kimiz?” seri: Önemli kavramlar, önemi ve yeniliği.
- О. Тоффлер «Жаңы цивилизацияны куруу. Үчүнчү толкундагы саясат»: маалыматтык цивилизациянын аныктамасы, өзгөчөлүктөрү жана чакырыктары. / A.Toffler “Üçüncü Dalga”: Teknoloji uygarlığının tanımı, özellikleri ve zorluklar.
- З. Бзежинский «Улуу шахмат тактасы»: Евразия түшүнүгү, заманбап дүйнөнүн саясаты. / Z. Brzezinski “Büyük Satranç Tahtası”: Avrasya kavramı, modern dünya politikası.
- Ф. Фукуяма «Тарыхтын соңу жана акыркы адам»: либералдык демократиянын көрүнүштөрү. / F. Fukuyama “Tarihin Sonu ve Son Adam”: Liberal demokrasinin özellikleri.
- Д. Белл «Келе жаткан постиндустриалдык коом»: постиндустриалдык коомдун мүнөздөмөсү. / D. Bell “Post-Endüstriyel Toplumun Gelişi”: Sanayi sonrası toplumun özelliği.
- Ж. Бодрийяр «Симуляция жана симулякрлар»: симулякр феномени, маани-манызы, көрүнүштөрү. /J. Baudrillard “Simulakrlar ve Simülasyon”: Simulakr olgusu, anlamı ve özellikleri.
- Ааламдашуу тууралуу батыш теориялары. / Batı küreselleşme teorileri.
- Ааламдашуу тууралуу европалык жана россиялык көз караштар. / Küreselleşme ile ilgili Avrupa ve Rusya görüşleri.
- Илим философиясынын онтологиялык маселелери. / Bilim felsefesinin ontolojik problemleri
- Илим философиясы деген эмне? Илим менен философиянын ортосундагы байланыш. / Bilim felsefesi nedir? Bilim-felsefe ilişkisi
- Т. Кун: Илимий төңкөрүштүн структурасы, парадигмалар. / T. Kuhn: Bilimsel devrimin yapısı, paradigmalar
- К. Поппер: Фальсафикация теориясы / K. Popper: Yanlışlanabilirlik teorisi
- И Лакатос: Илимий изилдөөнүн программаларынын методологиясы / I. Lakatos: Bilimsel Araştırma Programlarının Metodolojisi
- П. Фейерабенддин эпистемологиялык анархизми. / P. Feyerabend'in epistemolojik anarşisi
- Философиянын окуу дисциплинасы катары билим берүү системасындагы орду / Felsefesnin bir ders olarak eğitim sistemindeki yeri
- Окутуунун интерактивдүү ыкмасы болгон “мээге чабуулдун” максаты / Öğretimin interaktif usulu olarak bilinen ‘beyinfırtınasının' amacı
- Философия тарыхын окутуунун методикасы / Felsefe tarihin öğretmenin usulü
- К. Поппер д ин ачык коом либиралдык концепциясы / K. Popper'in Açık toplum liberal anlayışı
- Франкфурт мектеби (М. Хоркхаймер, Т. Адорно, Г. Маркузе) / Frankfurt Ekolü (M. Horkheimer, T. Adorno, H. Markuse)
- Ю. Хабермас тын коммуника ция теориясы / J. Habermas'ın İletişimsel eylem kuramı
- Постмодернист ик коом философия сы (Ж. Бодрийяр, М. Фуко) / Postmodern toplum felsefesi (J. Baudrillard, M Foucault)
- Ж.-л. Н анси жана коомдун болуу проблема сы / J-L. Nancy ve toplumun varlık problemi
- Д ж. А гамбен жана негативдүүнү жеңү проблема сы / G. Agamben ve negatifliğin üstesinden gelme problemi