2023-06-06
МАМЛЕКЕТТИК СЫНАКТЫН СУРООЛОРУ
КЫРГЫЗ-ТҮРК «МАНАС» УНИВЕРСИТЕТИ/ KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
КООМДУК ИЛИМДЕР ИНСТИТУТУ / SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
ДЕНЕ ТАРБИЯ ЖАНА СПОРТ БАГЫТЫ / BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI МАМЛЕКЕТТИК СЫНАКТЫН СУРООЛОРУ / DEVLET SINAV SORULARI
- Спортчуларды көп жылдык спорттук даярдоо системасы. / Sporcuların uzun süreli spor eğitimi sistemi.
- Спорттук машыгуу процессинин циклдүүлүгү (макро-, мезо-, микроциклдар). / Antrenman sürecinin makro, orta ve mikro hazırlanma döngüleri.
- Көп жылдык спорттук машыгууну пландоо технологиялары. / Sporcuların uzun süreli antrenmanlarını planlama teknolojileri.
- Жогорку квалификациялуу спортчулардын спорттук даярдыгынын мазмуну. / Yüksek nitelikli sporcuların spor eğitiminin içerikleri.
- Жогорку квалификациялуу спортчулардын мелдештик ишмердүүлүгү, максаты, милдеттери. / Yüksek nitelikli sporcuların yarışmalardaki etkinlikleri, amaçları ve görevleri.
- Жогорку квалификациялуу спортчуларды даярдоо процессиндеги прогноздоо жана моделдештирүү. / Yüksek nitelikli sporcuları hazırlama süreçlerindeki tahmin ve modelleme kavramları.
- Көп жылдык спорттук машыгуулардын түзүлүшү (баскычтары жана этаптары) / Uzun süreli spor antrenmanlarının oluşumu ( basamakları ve etapları)
- Спорттук машыгуулардагы адаптация жана спорттук форма. / Spor alıştırmalarında adaptasyon ve spor forması.
- Жогорку квалификациялуу спортчуларды борборлоштуруп даярдоо принциптери./ Yüksek nitelikli sporcuları merkezileştirerek hazırlama prensipleri.
- Жогорку квалификациялуу спортчуларды Олимпиада оюндарына даярдоо программалары. / Yüksek nitelikli sporcuları olimpiyat oyunlarına hazırlama programları.
- Улгайган курактагы адамдардын жашоосундагы дене тарбиянын ролу жана орду. / Yaşlılarda beden eğitimin rolü ve yeri.
- Жетилген курактагы адамдардын дене тарбиясынын багыттары жана түрлөрү. / Yetişkinler için beden eğitimi alıştırma dalları ve türleri.
- Улгайган курактагы адамдардын дене тарбия сабактарын уюштуруп өткөрүү методикасы. / Yaşlılar için beden eğitimi derslerini düzenleme yöntemleri.
- Жогорку окуу жайларында дене тарбия жана спорт сабактарынын мазмуну, милдеттери, формалары. / Yüksek öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor derslerinin içeriği, görevleri, formları.
- Спортчулардын физикалык өнүгүүсүн жана физикалык даярдыктарын баалоо методдору. / Sporcuların fiziksel gelişim ve hazırlıklarını değerlendirme yöntemleri.
- Спортто колдонулуучу жалпы жана атайын илимий изилдөө методдор. / Sporda kullanılan genel ve hususi bilimsel araştırma yöntemleri.
- 13.00.04 илимий адистигинин паспортунун мазмуну жана талаптары. / 13.00.04 bilimsel uzmanlık pasaportunun içeriği ve gereklilikleri.
- Спорттук илимий изилдөөлөрдүн түрлөрү жана методдору. / Bilimsel spor araştırmalarının türleri ve yöntemleri.
- Илимий изилдөөлөрдүн темасы, гипотезасы, көйгөйлөрү, структурасы жана аткаруу этаптары. / Bilimsel araştırmanın konuları, hipotezleri, sorunları, yapısı ve uygulama aşamaları.
- Спорттук илимий изилдөөлөрдө колдонулуучу биологиялык-физиологиялык ыкмалар. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan biyolojik ve fizyolojik yöntemler.
- Спорттук илимий изилдөөлөрдө колдонулуучу педагогикалык жана психодиагностикалык изилдөө методдору. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan pedagojik ve psikodiagnostik araştırma yöntemleri.
- Комплекстүү көзөмөлдүн спорттогу орду, мааниси, максаты жана милдети. / Kapsamlı kontrolün spordaki yeri, anlamı, amacı ve görevi.
- Комплекстүү көзөмөлдүн түрлөрү жана мазмуну. / Kapsamlı kontrolün türleri ve içeriği.
- Комплекстүү ыкчам көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı hızlı kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
- Комплекстүү учурдук көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı anlık kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
- Комплекстүү этаптык көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Kapsamlı aşamalı kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
- Комплекстүү педагогикалык жана психологиялык көзөмөлдүн мааниси жана методдору. / Kapsamlı pedagojik ve psikolojik kontrolün anlamı ve yöntemleri.
- Комплекстүү медициналык-биологиялык көзөмөлдүн мааниси жана методдору. / Kapsamlı tıbbi biyolojik kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
- Спорт физиология илим катары анын максаты, милдеттери. / Spor fizyolojisi biliminin amacı ve görevleri.
- Спорттук көнүгүүлөрдүн заманбап классификациясы. / Egzersizlerin modern sınıflandırılması.
- Балдардын жана өспүрүмдөрдүн физикалык өнүгүүсү. Çocukların ve ergenlerin fiziksel gelişimi
- Балдардын жана өспүрүмдөрдүн вегетативдик системасынын өзгөчөлүгү. Çocukların ve ergenlerin otonom sisteminin özellikleri.
- Физикалык ишке жөндөмдүүлүк жөнүндө түшүнүк жана аны аныктоонун методикалык ыкмалары. / Fiziksel uygunluk kavramı ve belirlenmesi konusunda metodolojik yöntemler.
- Бийик тоонун шартында организмдин ишмердүүлүгү. / Yüksek dağ koşullarında insan organizmasının aktivitesi.
- Адам кыймылынын биомеханикалык мүнөздөмөлөрү жалпы түшүнүк, классификациясы. Кыймыл аракетти талдоодо колдонуусу. / İnsan hareketlerinin biyomekaniği hakkında kavramlar, bu kavramların özelliklerinin sınıflandırılması ve hareket analizinde kullanımı.
- Кыймыл-аракеттердин түзүмдүк теориясы. Кыймыл аракетти үйрөнүүдө системалык- структуралук мамиле кылуу. / Yapısal hareket teorisi ve bu teorinin öğreniminde sistemsel-yapısal yaklaşım.
- Физикалык сапаттардын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Fiziksel özellikler kavramının analizi, yaşa göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
- Адамдын моторикасынын жеке жана топтук өзгөчөлүктөрү, кыймылдуу курактар, кыймылдык ассиметрия жана артыкчылыктар. / İnsan hareketliliği, yaşı, hareketlilik asimetrisi ve tercihlerinin bireysel ve grup özellikleri.
- Кыймыл аппараты биомеханикалык система катары, булчуңдардын биодинамикасы, булчуңдардын механикалык касиеттери. / İnsanın hareket motorlarının biyomekanik sistemi, biyodinamik kas sistemi ve kasların mekanik özellikleri.