2020-05-07
Радио-ТВ жана кино бөлүмүнүн мамлекеттик сынагынын суроолору
КЫРГЫЗ-ТҮРК «МАНАС» УНИВЕРСИТЕТИ
КОММУНИКАЦИЯ ФАКУЛЬТЕТИ
РАДИО-ТЕЛЕВИДЕНИЕ ЖАНА КИНО БӨЛΥМΥ
МАМЛЕКЕТТИК СЫНАКТЫН СУРООЛОРУ
- Изилөөдөгө алынган тандалма топтун түрлөрүн аныктап бериңиз. Örneklem çeşitlerini açıklayınız.
- Тележурналистиканын жанрлар системасы жана функциялары жөнүндө маалымат бериңиз. Televizyon haber program türleri hakkında bilgi veriniz.
- Ньюмандын «Жымжырттык уюлгу» теориясын түшүндүрүп бериңиз. Neumann’ın ‘Suskunluk Sarmalı Kuramı’nı açıklayınız.
- Кыргыз телевидениесинин тарыхы. Kırgız televizyon tarihi.
- Бертольт Брехт театрынын кино эстетикасына тийгизген таасирин түшүндүрүңүз. Brecht tiyatrosunun sinema estetiğine etkileri ve yansımaları? Açıklayınız.
- Телевидение жана радиодо сценарий жазуу ѳзгѳчѳлүктѳрү жөнүндө маалымат бериңиз. Televizyon ve radyoda senaryo yazma özellikleri hakkında bilgi veriniz.
- Объективдин кандай түрлөрү бар, өзгөчөлүктөрү жана аткарган функциялары жөнүндө маалымат бериңиз. Objektiflerin çeşitleri, özellikleri ve işlevleri hakkında bilgi veriniz.
- Ааламдашуу процессинде социалдык медианын аткарган саясий функциясын түшүндүрүңүз. Küreselleşme sürecinde sosyal medyanın üstlendiği siyasal işlevleri açıklayınız.
- Маалыматтарды топтоо техникалары жөнүндө айтып бериңиз.Veri toplama teknikleri hakkında bilgi veriniz.
- Коммуникация, информация жана телекоммуникация терминдерин түшүндүрүп бериңиз.
İletişim, enformasyon ve telekomünikasyon kavramlarını açıklayınız.
- Радиопрограммалардын жанрларын айтып бериңиз. Radyoda program türleri nelerdir? Açıklayınız.
- Монтажда кадр ичиндеги жана кадр ортосундагы айырмачылыктар. Kurgu sürecinde baş vurulan kare içi ve kare arasındaki farklılıklar hakkında bilgi veriniz.
- Радио жана телевидениенин көркөм чагылдыруу каражаттары эмнелер? Radyo ve televizyonun sanatsal anlatım araçları hakkında bilgi veriniz.
- Массалык коммуникациянын негизин түзгөн теориялардын бири «Гиподермикалык Ийне» моделин айтып бериңиз. Temeli atan kuramlardan ‘Hipodermik İğne Modeli’ni açıklayınız.
- Радио программаларды даярдоодо сценарий жазуу этабын түшүндүрүп бериңиз. Radyo programı hazırlama aşamasında senaryo yazımı hakkında bilgi veriniz?
- Адабий жана режиссёрдук сценарий жөнүндө маалымат бериңиз. Edebi senaryonun ve yönetmenlik/çekim senaryosunun özelliklerini anlatınız
- Сапаттык жана сандык изилдөө түрлөрүнүн айырмачылыктарын аныктап бериңиз. Nitel ve nicel araştırmalar arasındaki temel farkları açıklayınız.
- 5К 1Э формуласыны түшүндүрүп бериңиз. 5N 1K formülünü açıklayınız.
- Италиялык неореализм жана анын өзгөчөлүктөрү жөнүндө кыскача айтып бериңиз. İtalyan Yeni Gerçekçiliği hakkında bilgi veriniz.
- Илимий изилдөөнүн баскычтарын аныктап бериңиз. Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklayınız.
- Шаннон жана Уивер моделинин алкагында «Маалымат теориясы» канча баскычта проблеманы аныктаганга аракет кылат, кыскача түшүндүрүп бериңиз. Shannon ve Weaver, ‘Enformasyon teorisi’nde kaç düzey sorunu ele alır? Açıklayınız.
- Жарыкты колдонуунун максаты жана принциптери жөнүндө маалымат бериңиз. Işık kullanım amaç ve prensipleri hakında bilgi veriniz.
- Радионун тарыхын кыскача айтып бериңиз. Radyonun tarihçesini anlatınız.
- Оператордук искусстводо колдонулган пландар жөнүндө айтып бериңиз. Kameramanlık sanatında kullanılan çekim ölçekleri hakkında bilgi veriniz
- Маданий изилдөөлөрдөгү Стюарт Холдун «Кабылдоо» моделин мисалдар менен түшүндүрүңүз. Kültürel Çalışmalar geleneğinde Stuart Hall’un ‘Alımlama Modeli’ni örnekler vererek açıklayınız.
- Хабермастын «Коммуникациялык кыймыл-аракет» теориясын айтып бериңиз. Habermas’ın ‘İletişimsel Eylem Kuramı’nı açıklayınız.
- Монтаж деген эмне жана анын түрлөрүн түшүндүрүп бериңиз? Kurgu nedir? Türlerini anlatınız.
- Кыргызстанда «ММК тууралуу мыйзам» жөнүндө маалымат бериңиз. Kırgızistan’da kitle iletişim kanunu hakkında bilgi veriniz.
- Анимациянын 12 принциби жөнүндө айтып бергиле. Animasyonun 12 prensibi hakkında bilgi veriniz
- Француз “Жаңы Толкунунун” өзгөчүлүктөрү жөнүндө айтып бириңиз. Fransız “Yeni Dalga” akımının özelliklerini anlatınız.
- Медиада этикалык принциптер каралып жатканда коомдун кызыкчылыгы биринчи планда болсо мыйзам бузуулар болушу мүмкүнбү? Чек кайсы жерде жана кантип коюлат, талкуулаңыз. Medyada etik ilkeleri gözetirken kamu yararı söz konusu ise ihlaller yapılabilir mi? Sınır nasıl çizilir? Açıklayınız.
- Дэвид Уорк Гриффиттин дүйнѳлүк кинематографияга кошкон салымы жѳнүндѳ маалымат бериңиз.
- Коммуникациянын башка илимдер менен болгон байланышын түшүндүрүп бериңиз. İletişimin diğer bilimlerle ilişkisini açıklayınız.
- Документалдуу кинону аныктагыла жана анын функцияларын атагыла. Belgesel filmi tanımlayınız ve işlevlerini anlatınız.
- Интернет-журналистиканын салттык ЖМКларга тийгизген таасири тууралуу айтып бериңиз. İnternet gazeteciliğinin geleneksel medya üzerindeki etkilerini açıklayınız.
- Автордук фильм деген эмне жана анын өзгөчөлүктөрүн айтып бергиле, салыштырмалуу мисалдарды келтиргиле. «Auteur Filmi» ne demektir ve özelliklerini kısaca anlatınız ve karşılaştırmalı örneklerle tamamlayınız.
- Контраст, ритм жана ракурс түшүнүктөрүн ачыктап бериңиз. Kontrast, ritm ve çekim açılarının anlamların açıklayınız.
- Телерадиожурналистикада «түз эфирдин» колдонулушу, мааниси жана таасири. Radyo-televizyon haberciliğinde ‘canlı yayının’ kullanımını, önemini ve etkisini açıklayınız.
- Перспективанын түрлөрүн ачыктап бериңиз. Perspektif çeşitlerini açıklayınız.
- Сценарийдин түрлөрү жана өзгөчөлүктөрү. Senaryo türlerini ve bunların özelliklerini açıklayınız.
- Кино семиотика терминологиясында колдонулган метафора жана метонимия түшүнүктөрү жөнүндө маалымат бериңиз. Sinema göstergebiliminde metafor ve metonimi kavramlarını açıklayınız.
- Турциядагы ТРТ ТВ каналы жөнүндө маалымат бериңиз. Türkiye’deki TRT TV kanalı hakkında bilgi veriniz.
- Япония киносу жана анын дүйнөлүк кино тармагына кошкон салымы. Japon sineması ve Japon sinemasının dünya sinemasına katkısı hakkında bilgi veriniz.
- Дүйнөлүк телевидениенин тарыхы. Dünya Televizyon tarihini.
- Анимациянын принциптеринин бири болгон “убакытты эсептөө” (timing) принцибин ачыктап бериңиз. Animasyonun bir prensibi olan ‘zamanlama’ (timing) prensibini açıklayınız.