|
БАШКАРУУ ЖАНА УЮШТУРУУ / ИШКЕРДҮҮЛҮК |
1 |
Тармакташкан уюм түрлөрүн түшүндүрүп бериңиз. |
2 |
Илимий башкаруу концепциянын негизги принциптери кайсылар? Түшүндүрүп бериңиз. |
3 |
Илимий башкаруу концепциясынын башкаруу илимине кошкон салымы кандай? Түшүндүрүп бериңиз. |
4 |
Чөйрө анализинде тышкы чөйрөнүн анализи кайсы факторлордон түзүлөт? Азыркы күндөгү чөйрөнүн өзгөчөлүктөрү кандай? |
5 |
"Тышкы ресурстардан пайдалануу (аутсорсинг)" түшүнүгүн бир мисал келтирип чечмелеп бериңиз. |
6 |
Трансформациялык лидерлик түшүнүгүнө аныктама берип, мүнөздүү өзгөчөлүктөрүн түшүндүрүп бериңиз. |
7 |
Ситуациялык мамиледе каралган уюм структурасы жөнүндө маалымат бериңиз. |
8 |
Күч түшүнүгү жана уюмдарда лидерлердин колдонулуучу күч булактары кайсылар? |
9 |
BCG таандык ишкананын товардык портфелин анализдөөнүн матрицасына ылайык, ишкана кайсыл товарларын биринчи кезекте портфелинен чыгарышы зарыл?Эмне үчүн? |
10 |
Ишканалардын коом алдындагы жоопкерчилик аймактары жөнүндө маалымат бериңиз. |
11 |
Ишканаларда адам ресурстарын пландоонун мааниси эмнеде? Кандайча жасалат? |
12 |
Сапатты контролдоо кружокторун аныктап, өзгөчөлүктөрү жөнүндө маалымат бериңиз. |
13 |
Бенчмаркинг ыкмасына аныктама берип, түрлөрү жөнүндө маалымат бериңиз. |
14 |
Атаандаштыкка баа берүүдө М.Портердин “5 күч” модели кандайча колдонулат? Түшүндүрүп бериңиз. |
15 |
Лидерлик теорияларын бир бири менен салыштырып, кыскача түшүндүрүп бериңиз. |
16 |
Лидерлик деген эмне? Учурдагы уюмдарда лидерлерде талап кылынган негизги өзгөчөлүктөр кандай болушу мүмкүн? |
17 |
Матрицалык уюм структурасын мисалдар менен түшүндүрүп бериңиз. Матрицалык уюм структуралары кайсы уюмдар учун ылайыктуу? |
18 |
Майкл Портердин "Баалуулук жаратуу чынжыры" моделин айтып бериңиз. |
19 |
Механикалык уюм структурасы менен органикалык уюм структурасын салыштырыңыз. |
20 |
Ситуациялык мамиледе технология-уюм мамилелерин изилдеген негизги изилдөөлөр жана бул изилдөөлөрдө каралган темалар жөнүндө маалымат бериңиз. |
21 |
Чечим кабыл алууда кандай кадамдар бар? Кыскача түшүндүрүп бериңиз. |
22 |
Фабриканы (ишкананы) куруу жана жайгашуу жерин тандоодо таасирин тийгизген критерийлер кайсылар? |
23 |
Мотивация деген эмне? Мотивациялоо процессинин этаптары. |
24 |
Адам мамилелери концепциясынын өнүгүүсүндө роль ойногон Х жана Y теориялары жөнүндө маалымат бериңиз. |
25 |
Стратегиялык башкаруу деген эмне, стратегиялык башкаруу процессин сүрөт менен түшүндүрүңүз. Ар бир этапта кетирилген каталарга мисал келтириңиз. |
|
ӨНДҮРҮШТҮ БАШКАРУУ ЖАНА ОПЕРАЦИЯЛЫК ИЗИЛДӨӨ |
26 |
Салттуу маркетинг, ички маркетинг жана интерактивдүү маркетинг түшүнүктөрүнүн өз ара байланышын кызмат көрсөтүү тармагындагы бир ишкананын мисалында түшүндүрүп бериңиз. |
27 |
Сызыктуу программалоо деген эмне? Негизги өзгөчөлүктөрү кайсылар? |
28 |
Үзгүлтүктүү жана үзгүлтүксүз өндүрүш системаларынын өзгөчөлүктөрүн салыштыруу жолу менен түшүндүрүп бериңиз. |
29 |
Оптималдуу чечүү жолу (чыгарылыш) деген эмне? Мисал келтириңиз. |
30 |
Күнүмдүк колдонулуучу товарларды өндүрүүчү ишкана өткөзүүнүн кандай стратегиясын колдонууга тийиш? Башка кандай стратегиялар бар? Түшүндүрүп бериңиз. |
31 |
Маркетинг коммуникация системасынын негизги элементтери кайсылар? Маркетингде ишкананын өзүнө оң имидж түзүү максаты негизинен кайсыл элемент аркылуу ишке ашырылат? |
32 |
Маркетингде баа саясатына таасир тийгизген факторлор кайсылар? Баанын минималдуу жана максималдуу деңгээлин аныктаган факторлорду түшүндүрүп бериңиз. |
33 |
Товардын жашоо циклы канча этаптан турат жана ар бир этапта кандай маркетингдик иш-чаралар колдонулат? «Х» товары жашоо циклынын акыркы этабында болсо кандай чараларды көрүүгө болот? |
34 |
Маркетинг маалыматтык системасы жана маалымат системасын түзгөн элементтерди мисалдар менен түшүндүрүп бериңиз. Кайсы абалда маркетингдик изилдөөлөргө муктаждык бар? |
35 |
Рынокту сегменттөөнүн негизги критерийлери кайсылар?Курулуш тармагында чарба жүргүзүп жаткан жергиликтүү ишкана үчүн рынокту сегменттерге ажыратып, түшүндүрүп бериңиз. |
36 |
Өндүрүлгөн продукциянын (чөнтөк телефону) үч деңгээли, тактап айтканда маңызы, негизги продукт жана кеңейтилген продуктту түзгөн өзгөчөлүктөр кайсылар? Маркетолог үчүн бул үч деңгээлди ажыратып билүү эмне үчүн маанилүү? |
37 |
Уюмдук керектөөчүлөр кимдер? Сатып алуу борборуна түшүндүрүп бериңиз. |
38 |
Технологиялык жетишкендиктер маркетинг иш-аракеттеринекандай таасир берүүдө? Санарип маркетинг боюнча маалымат бериңиз. |
39 |
Илимий изилдөө процессинин этаптарын деталдуу түрдө түшүндүрүп бериңиз. |
40 |
Параметрдик жана параметрдик эмес методдор жөнүндө маалымат бериңиз. Алардын ортосундагы айырмачылыктарды деталдуу түрдө талкуулаңыз. |
41 |
Парадигма, гипотеза, изилдөөнүн жалпы тобу жана чакан тобу түшүнүктөрүн талкуулаңыз. |
|
ФИНАНСЫЛЫК МЕНЕДЖМЕНТ |
42 |
Ишкананын финансылык анализинде колдонулган коэффициенттерден эң маанилүү үчөөнү түшүндүрүп бериңиз? Финансылык леверидж жана анын даражасы кандай болушу керек? |
43 |
Ишкананын рентабелдүүлүгү кандайча өлчөнөт? |
44 |
Ишкананын активдерди колдонуу эффективдүүлүгү кандайча өлчөнөт? |
45 |
Финансы жана финансылык башкаруу деген эмне? Финансылык башкаруунун функцияларын түшүндүрүп бериңиз. |
46 |
Финансылык инвестицияларга максатталган ишканаларда түзүлгөн портфелдерде риск жана киреше кандай эсептелинет? |
47 |
Финансылык башкаруунун максатын түшүндүрүп бериңиз. |
48 |
Форвард, фьючерс, опцион операциялары жана рыноктору жөнүндө маалымат бериңиз? |
49 |
Дебитордук карыздардын айлануу коэффициенти жана товардык-материалдык запастардын айлануу коэффициенти кандайча эсептелинет жана эмнени түшүндүрөт? |
50 |
Дебитордук карыздарды башкаруу деген эмне? Дебитордук карыздарды башкарууда ийгиликке алып баруучу ыкмалар кайсылыр? |
51 |
Негизги каражаттардын амортизациясында колдонулган «Азайтылган калдыктар ыкмасы» тууралуу маалымат бериңиз. |
52 |
Бухгалтердик баланс деген эмне? Негизги бөлүмдөрүн түшүндүрүп бериңиз. |
53 |
Бухгалтердик баланстын ыкмасына жараша "Бухгалтердик эсептин процессин" түшүндүрүп бериңиз. |
54 |
Бухгалтердик балансты анализдөөнүн маңызын жана маанилүүлүгүн түшүндүрүп бериңиз. |
55 |
Пайда жана зыян боюнча отчет деген эмне? Негизги бөлүмдөрүн түшүндүрүп бериңиз. |
56 |
Пайда жана зыян боюнча отчетту анализдөөнүн маңызы жана маанисин түшүндүрүп бериңиз? |
57 |
Иш же жумушчу капиталга болгон муктаждык кандай эсептелинет? |
58 |
Ишкана капиталы жана таза ишкана капиталы деген эмне? Эмнени көрсөтөт? Кыскача түшүндүрүп бериңиз? |