КЫРГЫЗ-ТҮРК «МАНАС» УНИВЕРСИТЕТИ/

KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ

КООМДУК ИЛИМДЕР ИНСТИТУТУ / SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

ДЕНЕ ТАРБИЯ ЖАНА СПОРТ БАГЫТЫ / BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI

МАМЛЕКЕТТИК СЫНАКТЫН СУРООЛОРУ / DEVLET SINAV SORULARI

 

 

  1. Спортчуларды көп жылдык спорттук даярдоо системасы. / Sporcuların uzun süreli spor eğitimi sistemi.
  2. Спорттук машыгуу процессинин циклдүүлүгү (макро-, мезо-, микроциклдар). / Antrenman sürecinin  makro, orta ve mikro hazırlanma döngüleri.
  3. Көп жылдык спорттук машыгууну пландоо технологиялары. / Sporcuların uzun süreli antrenmanlarını planlama teknolojileri.
  4. Жогорку квалификациялуу спортчулардын спорттук даярдыгынын мазмуну. / Yüksek nitelikli sporcuların spor eğitiminin içerikleri.
  5. Жогорку квалификациялуу спортчулардын мелдештик ишмердүүлүгү, максаты, милдеттери. / Yüksek nitelikli sporcuların yarışmalardaki etkinlikleri, amaçları ve görevleri.
  6. Жогорку квалификациялуу спортчуларды даярдоо процессиндеги прогноздоо жана  моделдештирүү. / Yüksek nitelikli sporcuları hazırlama süreçlerindeki tahmin ve modelleme kavramları.
  7. Көп жылдык спорттук машыгуулардын түзүлүшү (баскычтары жана этаптары) / Uzun süreli spor antrenmanlarının oluşumu ( basamakları ve etapları)
  8. Спорттук машыгуулардагы адаптация жана спорттук форма. / Spor alıştırmalarında adaptasyon ve spor forması.
  9. Жогорку квалификациялуу спортчуларды борборлоштуруп даярдоо принциптери. / Yüksek nitelikli sporcuları merkezileştirerek hazırlama prensipleri.
  10. Жогорку квалификациялуу спортчуларды Олимпиада оюндарына даярдоо программалары. / Yüksek nitelikli sporcuları olimpiyat oyunlarına hazırlama programları.
  11. Улгайган курактагы адамдардын жашоосундагы дене тарбиянын ролу жана орду. / Yaşlılarda  beden eğitimin rolü ve yeri.
  12. Жетилген курактагы адамдардын дене тарбиясынын багыттары жана түрлөрү. / Yetişkinler için beden eğitimi alıştırma dalları ve türleri.
  13. Улгайган курактагы адамдардын дене тарбия сабактарын уюштуруп өткөрүү методикасы. / Yaşlılar için beden eğitimi derslerini düzenleme yöntemleri.
  14. Жогорку окуу жайларында дене тарбия жана спорт сабактарынын мазмуну, милдеттери, формалары. / Yüksek öğretim kurumlarında beden eğitimi ve spor derslerinin içeriği, görevleri, formları.
  15. Спортчулардын физикалык өнүгүүсүн жана физикалык даярдыктарын баалоо методдору. / Sporcuların fiziksel gelişim ve hazırlıklarını değerlendirme yöntemleri.
  16. Спортто колдонулуучу жалпы жана атайын илимий изилдөө методдор. / Sporda kullanılan genel ve hususi bilimsel araştırma yöntemleri.
  17. 13.00.04 илимий адистигинин паспортунун мазмуну жана талаптары. / 13.00.04 bilimsel uzmanlık pasaportunun içeriği ve gereklilikleri.
  18. Спорттук илимий изилдөөлөрдүн түрлөрү жана методдору. / Bilimsel spor araştırmalarının türleri ve yöntemleri.
  19. Илимий изилдөөлөрдүн темасын тандоо, актуалдуулугу, гипотезасы, көйгөйлөрү, структурасы жана этаптары. / Bilimsel araştırmanın konularını seçmek, hipotezleri, sorunları, yapısı ve  aşamaları.
  20. Спорттук илимий изилдөөлөрдө колдонулуучу биологиялык-физиологиялык ыкмалар. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan biyolojik ve fizyolojik yöntemler.
  21. Спорттук илимий изилдөөлөрдө колдонулуучу педагогикалык жана психодиагностикалык изилдөө методдору. / Bilimsel spor araştırmalarında kullanılan pedagojik ve psikodiagnostik araştırma yöntemleri.
  22. Комплекстүү көзөмөлдүн спорттогу орду, мааниси, максаты жана милдети. / Kapsamlı kontrolün spordaki yeri, anlamı, amacı ve görevi.
  23. Комплекстүү көзөмөлдүн түрлөрү жана мазмуну. / Kapsamlı kontrolün türleri ve içeriği.
  24. Ыкчам, учурдук, этаптык көзөмөлдүн мааниси, мазмуну жана методдору. / Hızlı, anlık ve aşamalı kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  25. Комплекстүү педагогикалык жана психологиялык көзөмөлдүн мааниси жана методдору. / Kapsamlı pedagojik ve psikolojik kontrolün anlamı ve yöntemleri.
  26. Комплекстүү медициналык-биологиялык көзөмөлдүн мааниси жана методдору. / Kapsamlı tıbbi biyolojik kontrolün anlamı, içeriği ve yöntemleri.
  27. Спорт физиология илим катары анын максаты, милдеттери. / Spor fizyolojisi biliminin amacı ve görevleri.
  28. Спорттук көнүгүүлөрдүн заманбап классификациясы. / Egzersizlerin modern sınıflandırılması.
  29. Балдардын жана өспүрүмдөрдүн физикалык өнүгүүсү.        Çocukların ve ergenlerin fiziksel gelişimi
  30. Балдардын жана өспүрүмдөрдүн вегетативдик системасынын өзгөчөлүгү./ Çocukların ve ergenlerin otonom sisteminin özellikleri.
  31. Физикалык ишке жөндөмдүүлүк жөнүндө түшүнүк жана аны  аныктоонун методикалык ыкмалары. / Fiziksel uygunluk kavramı ve belirlenmesi konusunda metodolojik yöntemler.
  32. Бийик тоонун шартында организмдин ишмердүүлүгү. / Yüksek dağ koşullarında insan organizmasının aktivitesi.
  33. Адам кыймылынын биомеханикалык мүнөздөмөлөрүнүн классификациясын,  кыймыл аракетти талдоодо колдонуусу. / İnsan hareketlerinin biyomekanik özelliklerinin sınıflandırılması ve hareket analizinde kullanımı.
  34. Кыймыл-аракеттердин түзүмдүк теориясы. Кыймыл аракетти үйрөтүүгө системалуулугу, структурасы. / Yapısal hareket teorisi ve bu teorinin öğreniminde sistem ve yapısı.
  35. Күч жана ийилчээктик сапатынын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Kuvvet ve esneklik kavramının analizi, yaş grubuna göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
  36. Ылдамдык сапатынын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Hız kavramının analizi, yaş grubuna  göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
  37. Шамдагайлык сапатынын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Çeviklik kavramının analizi, yaş grubuna  göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
  38. Чыдамкайлык сапаттардын анализи, курактык өзгөчөлүүгү жана өлчөө методдору. / Dayanıklılık kavramlarının analizi, yaş grubuna  göre özellikleri ve ölçme yöntemleri.
  39. Адамдын моторикасынын жеке жана топтук өзгөчөлүктөрү, кыймылдуу курактар,  кыймылдык ассиметрия жана артыкчылыктар. / İnsan hareketliliği, yaşı, hareketlilik asimetrisi ve tercihlerinin bireysel ve grup özellikleri.
  40. Кыймыл аппараты биомеханикалык система катары, булчуңдардын биодинамикасы, булчуңдардын механикалык касиеттери. / İnsanın hareket motorlarının biyomekanik sistemi, biyodinamik kas sistemi ve kasların mekanik özellikleri.